Kinderkring

Tijdens de kerkdienst is er een moment voor de kinderen. Daarna vertrekken we naar de kinderkring. Daar worden allerlei Bijbelverhalen op een leuke manier verteld. Ook gaan we op allerlei creatieve manieren aan de slag met het Bijbelverhaal.

We kennen bij de kinderkring 2 soorten kinderkring vieringen, namelijk:

• Reguliere kinderkring viering (4-12 jaar)
  • Kinderkring XL viering

Tijdens de reguliere kinderkring viering gaan de kinderen eerst met hun ouders naar de kerk en is er in de dienst een kort moment voor de kinderkring. Daarna vertrekken we naar onze eigen kinderkringviering in de jeugdruimte. Vlak voor het einde van de dienst zullen we terugkeren in de dienst om de zegen mee te krijgen.

Tijdens de XL viering kunnen de kinderen om 09.20 uur in de jeugdruimte gebracht worden en blijven de kinderen de gehele kerkdienst bij hun eigen viering. We komen dan ook niet terug in de kerk.

Op de 1e zondag van de maand houden we onze reguliere kinderkringvieringen en op de 3e zondag van de maand vind de kinderkring XL plaats.*
*Uitzonderingen rondom feestdagen kunnen zich voordoen, informeer daarom gerust bij één van de kinderkringleiding.

Tijdens onze eigen viering worden allerlei Bijbelverhalen op een leuke manier verteld. Ook gaan we op allerlei creatieve manieren aan de slag met het Bijbelverhaal. Denk maar eens aan een schaap, gemaakt van een rijstwafel. Of denk aan de smileys en aan alle zaadjes die we hebben geplant of gebruikt.

Een paar keer per jaar schenken we aandacht aan een project, denk hierbij aan Kerst en Pasen. De Palmzondag in Hunsingoheerd is altijd een groot feest. Ook met Kerst doen we iets bijzonders, vaak voor het gehele gezin en de gemeente!
Tijdens de reguliere zomervakantie zal er geen kinderkring plaatsvinden.

Dus ... van harte welkom op de Kinderkring. Wij zouden het fijn vinden als je komt!

Vragen? Neem gerust contact met ons op.

Gerlinda ten Bos
Mirjam Smit